Xedea, ikuspegia eta balioak

Xedea

Haur bakoitzaren prestakuntza integralaren garrantzia azpimarratzea, haren ezaugarri pertsonaletatik abiatuta, gaitasun guztiak garatuz ikasleengan konpetentzia-maila ona lortzeko, eta alderdi hezitzaileak zein akademikoak azpimarratuz.

Harreman pertsonal positiboen eta integratzaileen giroa sustatzea, ideien eta iritzien aniztasunetik abiatuta elkarrizketa adostasunerako eta bizikidetzarako oinarri gisa sortzeko.

Haurra egungo eta etorkizuneko gizartean integratzeko heztea, elkartasuna eta lankidetza sustatzen duten jardueretan.

Inklusioa, garapen emozionala eta bizikidetza ona sustatzea hezkuntza-komunitateko kide guztien artean.

Eskola-komunitatearen eskakizunetara eta hezkuntza- eta teknologia-berrikuntzetara irekita egotea.

Hezkuntza-komunitateko kide guztien artean informazio- eta partaidetza-bideak erraztea.

Ikuspegia

Mendigorria komunitateak helburu hauek ditu:

Prestakuntza pertsonalizatua ematea, hezkuntza integrala ahalbidetzeko eta ikaskuntza funtzionalak dituzten ikasleei gaitasunak emateko, bizitza pertsonalaren, familiarraren eta sozialaren eremu guztietan ezagutzak eskuratzeko, trebetasunak garatzeko eta balioak indartzeko.

Eskubideen eta askatasunen elkarrekiko errespetuan oinarritutako tolerantzia-giroa garatzea, bizikidetzaren printzipio demokratikoak sustatuz.

Eskola-komunitatearen eta ingurunearen hizkuntza-, kultura-, ideologia- eta erlijio-aniztasuna errespetatzeko prestakuntza ematea, bai eta sexuagatiko eta beste edozein ezaugarri pertsonalengatiko diskriminaziorik eza ere.

Ekimena, sormena, autonomia eta espiritu kritikoa baloratuko dituen irakaskuntza aktiboa garatzea, etengabeko aldaketara arrakastaz egokitzeko gai diren pertsonak eginez.

Pertsona guztien parte-hartzea, lan kooperatiboa eta ahalegin indibiduala bultzatzea, norberaren burua gainditzera eta kolektiboki aitortzera animatuz.

Lan-giro positiboa, kooperatiboa, konfiantzazkoa eta errespetuzkoa sortzea, ikasleengan ikasteko zaletasuna eta familiengan ikastetxeko bizitzan inplikatzea sustatzeko.

Baloreak

 

Gure ustez, balore hauek garatu eta sustatu behar dira gure komunitatean:

Autoestimua eta bere buruarekiko gogobetetzea: konfiantza eta autonomia.

Asertibitatea, irizpide propioak izatea eta besteak kaltetu gabe defendatzea.

Norberaren gaitasunak garatzea: ahalegina eta pertseberantzia.

Erantzukizuna: betebeharra eta konpromiso pertsonala.

Tolerantzia: besteen ideiekiko errespetua.

Elkartasuna, laguntzeko gaitasuna, eskuzabaltasuna.

Pertsona guztiak errespetatzea eta arauak betetzea.

Aniztasuna: desberdintasunak errespetatzea.

Sentimenduak identifikatzea eta adieraztea: indarkeriarik gabeko komunikazioa.

Sormena, irudimena, fantasia eta ikerketa-jakin-mina.

Natura errespetatzea, babestea eta kontserbatzea.

Errealitatearen aurreko zentzu kritikoa.

Ohitura osasungarriak sustatzea esparru fisikoan eta emozionalean.

Hezkuntza integrala, hezkidetza sustatuz.

Zer nahi dugu?

Ikaskuntza-komunitateak berak Julián Mª Espinal Olcoz HIri ematen dion izaera dela eta, paradigma kritikoa hartzen du irakaskuntzen izaera libreskoaren gainetik oinarrizko zortzi gaitasunen inguruko lan kontzientean oinarritutako hezkuntza-apustuaren ardatz gisa.

Gaitasun horiek baliabide pertsonalak (ezagutzak, esperientziak, trebetasunak eta emozioak) elkarrizketaren bidez mobilizatzeko modu bereziak dira, haurrek benetako arazoak konpon ditzaten. Horrek ideiak sortzeko, argitzeko eta ebaluatzeko pentsamenduaren hainbat trebetasun praktikan jartzera garamatza. Bereziki, guk geuk egindako tresna batean oinarritzen gara, irakasgaien araberako ebaluazio-irizpideak eta -errubrikak biltzen dituena eta gure ikasleen gaitasun-garapena definitzen duena.

Ikastetxearen funtsezko oinarria da astero praktikan jartzea nazioarteko komunitate zientifikoak identifikatutako hezkuntza-jarduera arrakastatsuak, hala nola Talde Interaktiboak – familia-boluntariotza dutenak – eta Solasaldi Literario Dialogikoak, gela guztietan orokortu direnak eta adin desberdinetako ikasleen interakzioa izugarri sustatzen dutenak.

Haur bakoitzaren hezkuntzak pertsona gisa espezifikoki definitzen duena azaleratzera bideratuta egon behar du beti, eta horregatik oso garrantzitsua da ikasleei ahaleginaren balioa, jakintzaren hainbat arlotako dedikazioa eta besteekiko konpromisoa bereziki aintzat hartzen dituzten pertsonen adibide anitzak proposatzea. Horrela uler dezakegu aniztasuna talentuari dagokionez. Pertsona bakoitza berritasun bat da historian eta bere burua den bezala onartzeak besteak diren bezala onartzen laguntzen digu, bere bertute eta dohainak ospatuz eta bere eskaerei erantzunez.

Ikastetxea ingurune atsegina eta egokia da ikasleek eta irakasleek beren gaitasunak azter ditzaten eta guztion ongia definitzen eta handitzen lagun dezaten, ekimen pertsonala garatuz. Horrek guztiak gure ikastetxeko ikasleen profila eta irakasleen profila etengabe birpentsatzen laguntzen du.