Zer nahi dugu?

Ikaskuntza-komunitateak berak Julián Mª Espinal Olcoz HIri ematen dion izaera dela eta, paradigma kritikoa hartzen du irakaskuntzen izaera libreskoaren gainetik oinarrizko zortzi gaitasunen inguruko lan kontzientean oinarritutako hezkuntza-apustuaren ardatz gisa.

Gaitasun horiek baliabide pertsonalak (ezagutzak, esperientziak, trebetasunak eta emozioak) elkarrizketaren bidez mobilizatzeko modu bereziak dira, haurrek benetako arazoak konpon ditzaten. Horrek ideiak sortzeko, argitzeko eta ebaluatzeko pentsamenduaren hainbat trebetasun praktikan jartzera garamatza. Bereziki, guk geuk egindako tresna batean oinarritzen gara, irakasgaien araberako ebaluazio-irizpideak eta -errubrikak biltzen dituena eta gure ikasleen gaitasun-garapena definitzen duena.

Ikastetxearen funtsezko oinarria da astero praktikan jartzea nazioarteko komunitate zientifikoak identifikatutako hezkuntza-jarduera arrakastatsuak, hala nola Talde Interaktiboak – familia-boluntariotza dutenak – eta Solasaldi Literario Dialogikoak, gela guztietan orokortu direnak eta adin desberdinetako ikasleen interakzioa izugarri sustatzen dutenak.

Haur bakoitzaren hezkuntzak pertsona gisa espezifikoki definitzen duena azaleratzera bideratuta egon behar du beti, eta horregatik oso garrantzitsua da ikasleei ahaleginaren balioa, jakintzaren hainbat arlotako dedikazioa eta besteekiko konpromisoa bereziki aintzat hartzen dituzten pertsonen adibide anitzak proposatzea. Horrela uler dezakegu aniztasuna talentuari dagokionez. Pertsona bakoitza berritasun bat da historian eta bere burua den bezala onartzeak besteak diren bezala onartzen laguntzen digu, bere bertute eta dohainak ospatuz eta bere eskaerei erantzunez.

Ikastetxea ingurune atsegina eta egokia da ikasleek eta irakasleek beren gaitasunak azter ditzaten eta guztion ongia definitzen eta handitzen lagun dezaten, ekimen pertsonala garatuz. Horrek guztiak gure ikastetxeko ikasleen profila eta irakasleen profila etengabe birpentsatzen laguntzen du.